onsdag 4 januari 2012

Surdegstrubbel


Nu är ugnen eldad och redo för morgondagen då vi har öppet 10-16!

Det här gänget kom idag och hjälpte mig att baka, åt soppllunch och firade att Olle fyller 50 år idag! Det var mycket trevligt!! Detta trots att min morgon började med en strejkande surdeg. Jag matade om, ställde varmt och matade om igen men inte mycket hände. Som tur var hade jag en fräsh men ganska liten surdeg som jag fick använda. Håll tummarna för att brödet jäser som det ska! Litet senare på dagen hällde jag bort nästan hela surdegen och matade om och nu tror jag att det ska ordna sig. Men för säkerhets skull har jag nu elva olika bunkar med surdeg :)


På fredag blir det vitlöksbröd bakade av små söta närodlade vitlökar som jag har ugnsbakat.

Ha det bra,

Karin

1 kommentar:

Steekjes en Stygn sa...

Tråkigt att det blev så med degen.Trevlig bild på en glad gäng hjälparen.
Ha en fin helg.
Anje