torsdag 17 november 2011

Bagerihjälp

Jag älskar vackra bröd. Bröd ska vara goda, nyttiga och bakade utan konstigheter och så ska de vara vackra. Och så bakade i vedugn förstås!




Så här fina är bröden idag och i fortsättningen. Tack vare Sébastien som coachar på ett alldeles utmärkt sätt. Förhoppningsvis ska jag spara tid och känna mig litet mindre stressad nu när jag ha fått en massa nya tips och idéer. Just nu går det mest runt i huvudet men så har jag varit uppe supertidigt och ska snart lägga mig. Nästa morgon väntar!

Sébastien Boudet, kolla in has blogg Brödpassion! Massor av spännande bakning och läsning. Så himla kul att lära av honom!


Havrebröd med enkla snitt :) Hoppas jag att jag snart tycker ...

Surdegsbullar, toppengoda.

Och annars då? Hösten är fortfarande mild här och på vår gamla äppeldam hänger ett ensamt äpple kvar!

Jag ska nu ladda inför helgens marknader.

Vi hörs,

Karin

1 kommentar:

Steekjes en Stygn sa...

Det ser så gott ut att det vattnas i munnen . Fint att få hjälp ibland.
Lycka till med alla dina (jul) marknader.
Anje