måndag 12 december 2011

En tidig julklapp till bageriet

Har ni sett vilket vackert fat jag fick att ha kakor på i bageriet?! Det kommer från Ledbergs krukmakeri. Där gör Elisabeth och Jack många vackra föremål. I fredags hade jag två kunder som hade gjort en Ledbergsrunda. Först till Hantverksgården sedan till Ledbergs (krukmakeri) och därefter en fika hos oss. Det skulle vara roligt att ha en liten broschyr som kan föreslå en sådan liten upplevelserunda.

I lördags hade vi adventsmys med ganska många besökare men igår hade vi en ledig söndag. Då blev det till att stryka lucialinne och åka och titta på sonen som lussade och sjöng solo i Staffanssången. Det var jättefint! Nu ska jag snart stryka om linnet inför hans tredje luciatåg för året, imorgon på Cloetta. Sen tänker jag krypa ner och läsa boken jag började på igår kväll. Jag behöver litet avkoppling.
I helgen är det julmarknad på Löts gårdsmejeri. Det blir årets sista julmarknad, 12-19 lördag och söndag.
Ha det så bra,
Karin

1 kommentar:

Compact Garden sa...

Vad härligt det hade varit att få komma och fika hos er och se det i verkligheten.
När jag kommer till Linköping i Januari hoppas jag det finns möjlighet till det.
Har du bestämt vilka öppettider du har då?
Ha en riktigt skön Jul
Kram Anne